Nic jako „přirozená krása“ neexistuje. Společnost sice s tímhle pojmem běžně pracuje a nějakým způsobem ho chápe jako něco, co vychází z přirozeného řádu přírody, to ale neznamená, že by bylo možné „přirozenou krásu“ nějak uchopit v její podstatě. „Přirozená krása“ nutně znamená, že se tato „přirozenost“ bude týkat jen někoho, kdo se zrovna správně narodil – komu se poštěstilo dostat o přírody něco, co ho odlišuje od jiných. Takový muž nebo žena zrovna vyhráli loterii a za sebou nechávají armádu poražených, těch, kteří nestačí ideálu a kteří ideál nikdy nemohou vzhledem k přirozené různosti lidských těl splnit. „Přirozenou krásu“ musí vždy stvrdit společnost – proto se její pojetí liší v různých historických obdobích, liší se i napříč kulturami. „Přirozená krása“ je jinými slovy mýtus a sociální konstrukce.

Bimbo barbie je radikální popření myšlenky „přirozené krásy“. Přestože na první pohled vypadá jako jeden z dalších ideálů, kterému je třeba se podřídit, není to tak. Je ve své jednoduchosti a nezáludnosti dostupná všem, protože se zbavuje břemene „přirozenosti“.

Bimbo barbie nestaví přirozený univerzální, čili nedosažitelný ideál, nesnaží se pod nánosem patosu zakrývat svoji podstatu. Vytváří přímočaře definovaný ideál, umělou krásu dosažitelnou úpravami a doplňky. Bimbo barbie znamená, že každá žena je „přirozeně krásná“, záleží jen na tom, kdo se dívá. Proto i každá  žena může být svým způsobem dokonalá.

Stojí za tím jistě vysoké náklady, ale ve své podstatě se za bimbo barbie skrývá jen produkt zbavený svého mýtu o přirozenosti krásy. Bimbo barbie je výrobek, který je nahraditelný.  Je výsledkem narcistní a konzumní společnosti, nic nezatajuje a neobaluje mýtem výjimečnosti. Tu bájnou přirozenost bourá nejen viditelnými úpravami, ale i přiznáním síly obrazu, když vyznává retuše, filtry a další úpravy fotek. Je do velké míry virtuální a falešná. Bez retuší, make-upu a doplňků odhaluje prostotu každého člověka.

Bimbo barbie je perfektní odpovědí na dnešní dobu. Modifikovatelná, prvoplánová ve svém vzhledu, zapletená do kultury spotřeby, demokratická, závisící hlavně na dostupných prostředcích, zejména na penězích. Je vším, jenom ne přirozenou.

Přirozená?

Přirozená?

 

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s